Start2Camp

“Volgende keer zeker weer met de tent op pad”

3 december, 2015

Naam: Nienke en Bastian Zoon
Kampeermiddel: Piramidetent van Vervat
Camping: Camping Rocchetta in Italië

Na onze huwelijksreis in mei, waarbij we in luxe hotels verbleven, zijn we in de zomervakantie met onze nieuwe piramidetent naar Italië en Oostenrijk geweest. We zijn allebei opgegroeid met kamperen in een klein tentje, maar waren wel de luxe van eten in een caravan gewend.

In Italië hebben we tien dagen gekampeerd in Cortina d’Ampezzo, een plaatsje in de Dolomieten. Daarna zijn we doorgereisd naar Oostenrijk, waar we zes dagen in Nassereith zijn geweest, vlakbij Imst. Zo konden we makkelijk in één dag terug naar Nederland reizen.

Kamperen in de wonderschone natuur
Het wakker worden tussen de bergen in Italië was het hoogtepunt. De tent openritsen en langzaam de bergtoppen zien oplichten bij de opkomende zon betekent echt genieten van de natuur. Elke ochtend was het heerlijk wakker worden met de vogeltjes die fluiten en het prachtige uitzicht dat we hadden tijdens ons ontbijt in de buitenlucht.

Dit was voor ons de eerste keer kamperen in onze nieuwe tent en ook tijdens slecht weer moesten we hier dus eten. Als het kon aten we buiten, maar als het regende kookten we onder de luifel en gingen we met de tafel en stoelen in de tent zitten. We hebben een tweepits kookstel en als we daar te weinig aan hebben dan hebben we nog een extra kookstel met één pit. Met slecht weer is het wel wat krapper in de tent dan buiten, maar we hadden vrijwel iedere dag mooi weer. De boodschappen deden we in een supermarkt op vijf minuten rijden van de camping. Er waren genoeg kleinere supermarkten dichterbij, maar die waren wat duurder.

Camping met goede voorzieningen
De camping waar wij zaten, Camping Rocchetta, is niet massaal en het sanitair is goed schoon. ’s Ochtends is er vers brood bij de campingwinkel te koop en er is informatie te vinden over de omgeving. Daarnaast is er een speeltuin, tafeltennistafel en een bar. Verder kan je, tegen betaling, gebruik maken van de jacuzzi en een midgetgolfbaan.

Op de seizoensplekken zaten veel Italianen, maar daarnaast waren er ook veel kampeerders vanuit de rest van Europa. De camping is ideaal voor sportieve kampeerders die overdag de bergen in willen trekken. Ook wij waren overdag in de bergen te vinden.

Voor herhaling vatbaar
Als wij volgende keer weer gaan, nemen we zeker deze tent weer mee. Wat wij wel anders zouden doen is niet teveel afgaan op een weerbericht, want in de bergen is het weer toch onvoorspelbaar.

• Auteur: Marieke
  • Kamperen is mij met de paplepel ingegoten. De tent werd ieder jaar opgezet op de mooiste plekjes in Nederland en België. Ik hou vooral van actieve en ontspannen vakanties in de natuur. Het liefst vanaf een camping aan een meertje of rivier met uitzicht op de bergen. Een dagje stad hoort er voor mij ook altijd bij op vakantie.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *