Start2Camp

Familie Van de Sande | Week 1: watervallen en bergrit

29 augustus, 2016

De familie Van de Sande is drie weken op pad geweest naar Oostenrijk met de kampeeruitrusting van Start2Camp. In een serie blogs kun je lezen over hun kampeerervaringen en belevenissen. Al eerder stelden zij zich alvast kort voor. In dit blog schrijven ze over hun reis naar Oostenrijk, het opzetten van de tent en hun eerste week op de camping met het bezoek aan de watervallen en een mooie bergrit.

Dag 1

De reis kan beginnen! Vandaag rijden we tot Stuttgart, waar we een tussenstop maken. Hier slapen we voor de laatste keer in 3 weken in een gewoon bed. We hebben er ’s avonds nog lekker gegeten en zijn dan gaan slapen, wegdromend van onze vakantie in Oostenrijk met vrienden.

Dag 2

Om 9:30 terug de baan op voor het laatste stukje naar onze camping in Oostenrijk – Zell am See – eigenlijk eerder een stadje ernaast dat Neunbrunnen heet. Het weer was warm en de hitte werd in de file pas echt goed duidelijk. Maar we gingen vol moed verder want we wisten dat de bestemming steeds dichterbij kwam.

Rond 14:30 kwamen we op de camping aan en was het tijd om alles uit te pakken. Gelukkig lag de tent vrij toegankelijk in de auto, zodat we er gemakkelijk bij konden. Aangezien dit voor ons de eerste keer is dat we met een tent op vakantie staan en deze moesten opzetten, was de hulp van vrienden natuurlijk zeer welkom. Met een uur stond de tent wel recht maar door de warmte moesten we toch enige pauzes inlassen om wat te drinken. ’s Avonds zijn we lekker met onze vrienden en hun kinderen naar de grote gele M geweest.

Net voor we gingen slapen werd de waterdichtheid van de tent al wel degelijk getest, want we kregen een zware regenbui over ons heen. Samen met onze vrienden hebben we nog gezellig gezeten in de tent, om dan toch rond 1:00 te gaan slapen.

Dag 3

Voor het eerst sinds maanden werd onze zoon rond 7:00 wakker. We vonden het allemaal vrij aangenaam dat we nog eens lekker ‘uit’ konden slapen. Erik bleef nog even in de tent liggen met Aiden en de tablet, terwijl Edhel het ontbijt van Aiden klaarmaakte. Rond 8:00 hebben we dan toch maar eens gekeken wat voor weer het zou worden vandaag en ons ernaar gekleed. We moesten nog wel wat inkopen gaan doen, want bij onze tent moeten we natuurlijk ook eten.

Na een dagje winkelen hebben met de kids nog lekker gewandeld in het kabouterbos bij het meertje van de camping. ’s Avonds aten we lekkere worst van de barbecue en hebben we met z’n allen gegeten en vervolgens wat water gekookt voor de afwas. De avond net als de vorige lekker doorgebracht bij de tent met een glaasje wijn en genoten van de omgeving en de eerste echte dag op onze plek.

Dag 4

week1-watervallen-en-bergrit_dag4

Dag twee gaan we op stap. ’s Ochtends zijn we lekker ontspannen wakker geworden en tussen de buien door hebben we lekker de kids buiten laten spelen. We hebben de weersverwachtingen nagekeken voor de komende dagen en zijn tot de beslissing gekomen dat we deze eerste week het rustig aan gaan doen wat betreft de uitstapjes. We hebben wel even online gecheckt wat er allemaal in de buurt te doen is en we merkten dat we precies in de juiste periode hier zijn aangekomen. Er zijn namelijk verschillende leuke dingen in de omgeving te doen.

In de namiddag de auto ingestapt en naar Saalbach-Hinterglenn gereden, een typisch wintersport dorpje. Maar ook nu was het daar goed toeven.
Daar hebben we samen een ijsje gegeten met de vrienden en dan het dorpje verder verkent. Rond een uur of zeven waren we met de kids weer terug op de camping waar we lekker gegeten hebben en leuk terugblikten op de dag.

Dag 5

We waren vandaag weer rond 7 wakker met ons zoontje die tussen ons in kwam liggen. Edhel werd eigenlijk letterlijk het bed uitgejaagd door Aiden en ik zodat wij met de duplo op de matras konden spelen. Terwijl Edhel nog een beetje bij aan het rusten was op de stoel, maakten wij de verschillende bouwwerkjes met z’n tweetjes. Rond een uur of 10 werd het wel eens tijd om op te staan en onze dagplanning te gaan maken. Eerst moesten we nog even langs de Media Markt, want de telefoon van Edhel hadden we moeten inwisselen omdat de oude het begeven had. Het hoesje dat we erbij gekocht hadden, paste jammer genoeg niet.

Nadien zijn we in de auto gestapt en hebben we een mooie bergrit gemaakt met de auto en de prachtige omgeving verkent. Rond de middag kwamen we aan op Pass Thurn op een hoogte van 1273m. We wilden hier eigenlijk een hapje eten. Jammer genoeg was de taverne dicht en moesten we nog wat verder rijden. Ongeveer een 15 minuten verder kwamen we aan bij een taverne waar ook bikers welkom waren. Genietend van ons plaatselijke gerechten keken we uit op de bergen en het groen om ons heen. Vervolgens reden we terug naar ons vertrekpunt: de camping. Onderweg zijn we nog gestopt bij een supermarkt om ons avondeten te halen. Terug op de camping hebben we alles klaargemaakt om te gaan eten.

’s Avonds dreven donkere wolken naar ons toe en we zagen de bui al hangen. De rest van de avond hebben we noodgedwongen door moeten brengen in de tent bij onze vrienden, samen genietend van koffie en thee en een lekkere chocoladetaart. Eens de kinderen in bed lagen hebben we nog wat gedronken en gepraat en voor we het wisten was het weer twaalf uur gepasseerd en werd het tijd om te gaan slapen.

Dag 6

Vandaag hebben we een rustig dagje ontspannen op de camping voor de tent doorgebracht. We hebben niet te veel gedaan en gewoon genoten van de rust en de omgeving. Tegen de avond aan konden we genieten van een regenboog. Het was echt een regenachtige dag. Onze vrienden hebben ons heerlijk verwend met verse nasi tijdens het avondeten. Na het eten hebben we de uitstap van de volgende dag besproken. We gaan naar de Krimmler Wasserfälle.

Dag 7

Vandaag is het de dag dat we het natuurgeweld eens van dichtbij gaan bekijken. We trekken naar de Krimmler Wasserfälle. Na een autotocht van ongeveer een uur kwamen we op de plaats aan. Het weer was ons vandaag ook gunstig gezind en we konden dus met volle teugen genieten van de natuur en zijn schoonheid. Na een wandeltocht van bijna 1:15 uur waren we op het derde hoogste punt aangekomen waar we lekker genoten van het water en de natuur. De schoonheid om ons heen is verblindend: al onze zintuigen worden geprikkeld.

De tocht naar beneden gaat natuurlijk ook veel vlotter. Ook onze zoon heeft het weer super gedaan: hij heeft heel de tocht meegelopen zonder enige kinderwagen. In de late namiddag hebben we de bergrit langs de Gerlos-Pass gereden, een mooie tocht die ook in de zomer zijn charmes heeft. ’s Avonds hebben we in een plaatselijke taverne een schnitzel gegeten. Daarna zijn we naar de camping

Dag 8

week1-watervallen-en-bergrit_dag8

Vandaag is het een zomerse dag, de tweede dag dat we echt heel mooi weer hebben. Vandaag halen we zelf de 30+ graden. We gaan langs het meer van Zell am See. Blijkbaar hebben we een drukke dag uitgekozen, want het is zoeken naar een parkeerplaatsje. Toen we de wandeling startten werd het allemaal duidelijk: er was een triatlon bezig. Samen met onze zoon hebben we in de speeltuin langs het meer gelopen. Genietend van het stadje en de omgeving hebben we genoten van het goede weer en een ijsje. Tegen een uur of vier zijn we dan terug naar de camping gereden waar we nog hebben gezwommen in het meertje. We hebben ook in bootje gevaren dat bij het meer lag en dat je vrij kon gebruiken.

Dag 9

Deze ochtend hebben de kids gevliegerd toen het weer nog mooi was. Daarna zijn we naar de winkel gereden langs de andere kant van het meer. We weten niet echt hoe we de rest van de middag door kunnen brengen. De regen is jammer genoeg wederom van de partij, waardoor we beperkt worden in de mogelijkheden. Tussen de buien door zijn we gaan wandelen in het kabouterbos. Ook hebben we de omgeving van het domein wat beter verkend, waardoor we toch een mooi beeld kregen van wat er allemaal te zien is.

• Auteur: Esther
  • Esther houdt van reizen, of het nu gaat om een stedentrip of kampeervakantie. Er is maar één eis: er moeten genoeg musea en oude architectuur in de buurt zijn, om de nodige dosis cultuur op peil te houden. Het liefst gaat ze naar Frankrijk, Spanje of Italië.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *