Start2Camp

“Erg grappig, die verbazing bij de andere campinggasten.”

8 september, 2017

Douwe Somsen ging afgelopen juli met zijn vriendin Lotte op pad met de kampeeruitrusting van Start2Camp. De reis ging naar de Franse RCN-camping Belledonne, een camping in de gemeente Le Bourg-d’Oisans (Alpen). Het gebied staat algemeen bekend als wielerhoofstad, iets wat ze ook echt hebben ervaren. Hoe is het kamperen hun bevallen? Douwe vertelt over hun ervaringen.

Na een reis van anderhalve dag (vanwege de lange reis hadden we een hotelovernachting in Besançon), kwamen we ’s middags aan op de camping. Hier werden we vriendelijk welkom geheten.

De tent opzetten ging gemakkelijk: vier haringen in de grond op de hoeken, paar keer pompen, rest van de haringen erin, drie stokken bovenin de tent en klaar! Grappig om de verbazing op de gezichten van de andere campinggasten te zien. Het opzetten van een tent door nieuwe gasten trekt toch altijd veel bekijks. Met de tent mooi opgezet, was het tijd om de camping te verkennen. We merkten al snel dat we een van de weinige kampeerders waren zonder fiets. Een wijze les voor een volgende keer.

Een geweldig zwembad

kampeerervaring

Na een bezoekje aan een typisch Franse supermarkt in Le Bourg-d’Oisans, namen we snel een duik in het zwembad. Het uitzicht vanuit het zwembad is echt indrukwekkend: overal waar je keek, zag je de hoge bergen. Even opdrogen in de zon en dan onze eerste ervaring met de kookset. Die beviel ook erg goed. In het leenpakket zitten echt gebruiksvriendelijke producten.

De gele trui langs de camping

De volgende dag kwam de karavaan van de Tour de France vlak bij onze camping voorbij. Met onze campingstoelen onder de arm zochten we een mooie plek uit. Wat een ervaring: eerst de reclamekaravaan en daarna alle renners. Helaas duurde het een eeuwigheid voordat we met de auto wegkwamen en naar Lac du Verney konden gaan, waar we een wandeling wilden maken. Een rondje om dit meer bleek moeilijker dan gedacht, maar uiteindelijk hebben we toch nog kunnen genieten van het uitzicht tijdens een korte wandeling.

kampeerervaring

Donderdag stond een tripje naar Grenoble op het programma, een stad waar we goede verhalen over hadden gehoord. Bij aankomst zijn we eerst richting Fort de la Bastille gegaan. Niet te voet, maar met een mooie kabelbaan. Het uitzicht in de kabelbaan en bij het fort was indrukwekkend. We zijn uiteindelijk teruggewandeld naar de stad. Eenmaal terug op de camping regende het helaas de hele avond en nacht. We merkten dat de tent goed waterdicht en erg stabiel is. Verder sliepen we prima doordat het lekker koel en donker was in de slaapcabine. Ook fijn: er is genoeg ruimte voor een tweepersoonsluchtbed.

Op de laatste volledige vakantiedag hebben we Le Bourg-d’Oisans nog even goed verkend. Dit erg gezellige dorp is helemaal gericht op fietsers. Zo staat er op elke terras wel een soort kapstok speciaal voor fietsen. Minpuntje: het regende weer de hele avond en nacht. Binnen zitten tijdens dit slechte weer was best aangenaam; er was zelfs plaats voor een tafel en twee stoelen.

Een 9 voor onze kampeerervaring!

Zaterdag moesten we weer naar huis. De reis ging voorspoedig waardoor we in een keer naar huis konden. Omdat we de tent in de regen moesten inpakken, hebben we deze thuis nog eens opgezet om ‘m helemaal schoon te maken. De volgende dag konden we bij Decathlon terecht om alle spullen terug te brengen. Het definitieve einde van ons avontuur. Het was een wat korte, maar echt heel geslaagde vakantie. Uiteindelijk is een vakantie altijd te kort.

Het kamperen is ons zeer goed bevallen. De tent is een aanrader omdat hij ruim is en gemakkelijk op te zetten en af te breken. De meegeleverde spullen waren zeer handig. We willen onze kampeervakantie dan ook een welverdiende 9 geven!

Denk je dat kamperen ook iets voor jou is? Probeer het gratis uit met onze kampeeruitrusting en ervaar zelf hoe ontspannen kamperen is.

• Auteur: Jeroen
  • Van Calais tot Cannes en van Nantes tot Nancy. Je kunt wel zeggen dat ik Frankrijk aardig verkend heb vroeger. Samen met mijn ouders en broer in een vouwwagen wekenlang kamperen op de mooiste campings. Later trokken we met een camper ook door de rest van Europa. Tegenwoordig loop ik vooral warm voor culturele stedentrips met mijn vrouw. Oh ja, ondanks mijn hoogtevrees ben ik dol op kabeltreinen en kabelbanen.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *