Start2Camp

Familie Van de Sande | Week 2: stoomtrein en wildpark

30 augustus, 2016

De familie Van de Sande is drie weken op pad geweest naar Oostenrijk met de kampeeruitrusting van Start2Camp. In een serie blogs kun je lezen over hun kampeerervaringen en belevenissen. Al eerder vertelden ze over hun kampeerervaringen van de eerste week. In dit blog schrijven ze over het dagelijkse leven op de camping, hun bezoek aan een wildpark en rit met de stoomtrein.

week2-stoomtrein-en-wildparkt_dag15-b

Dag 10

Vandaag wilden we de Kaprun-kloof gaan bekijken, maar door het slechte weer hebben we deze uitgesteld naar een later tijdstip. We hebben dan maar de lokale winkeltjes bezocht en teruggereden langs een andere kant waardoor we weer een mooie bergrit gemaakt hebben

Dag 11

De ochtend begon al mooi, de zon scheen over de bergtoppen heen en we zagen dat het vandaag een zeer mooie dag ging worden. We hebben eerst wat kleding gewassen en te drogen gehangen. In de namiddag zijn we vertrokken richting Wild en Freizeitpark Ferleiten. Onderweg zijn we een paar keer gestopt om een paar mooie foto’s te maken van de plaatselijke watervallen en bergtoppen waar de sneeuw nog duidelijk te zien was. Heel de middag in het park rondgelopen en van de lokale dieren genoten. Ook onze zoon voelde zich de koning te rijk tussen al deze diertjes. Aan het dierenpark was ook een grote speeltuin verbonden waar hij zich goed kon uitleven.

Tegen de avond aan reden we naar Hotel Romerhof waar we zeer lekker gegeten hebben. Ik had een forel en Edhel een lekkere hertenschotel. Ons zoontje heeft zich kostelijk geamuseerd met een kinderspaghetti die zeer vlot binnen ging. Onderweg hebben we nog foto’s van Zell am See by night gemaakt om vervolgens voldaan bij onze tent aan te komen. Waar we dan nog een taakje hadden: de droge was van de lijnen halen. Onder het genot van een drankje keken we terug op een zalige dag.

Dag 12

week2-stoomtrein-en-wildparkt_dag12

Deze ochtend ben ik wat stijf en stram in de heup wakker geworden. Even overdenken wat we vandaag zouden kunnen doen zonder deze al te zwaar te belasten. In de namiddag toch op stap geweest naar Jenbach. Daar zijn we met een stoomtrein (Thomas, zoals ons zoontje hem noemde) naar de Achensee gegaan.

Daar aan het meer wat gezeten en naar de kite-surfers gekeken, terwijl onze zoon van het koele water aan het genieten was. In de avond zijn we terug naar beneden gegaan, om vervolgens met het treintje en de auto terug naar de camping te rijden. Onderweg eerst nog langs de McDonalds gereden om een hapje te eten en dan terug naar de camping.

Dag 13

Er werd volgens de voorspellingen regen verwacht rond 15:00. We besloten daarom om geen echte uitstap te maken en zijn we op de camping gebleven. De zon was lekker van de partij en we hebben dan ook met de kinderen op het campingmeertje met het bootje rondgevaren. Bij Erik kwam er wat jeugdsentiment naar boven toen hij de stenen over het water heen kaatste. Het ging wel niet meer zo vlot als vroeger, maar het was zeker een leuke belevenis. De regen bleef heel de dag uit, dus hebben we ’s avonds lekker vis op de BBQ gelegd en deze lekker opgegeten.

Dag 14

De regen die gisteren niet gevallen was, valt vandaag met bakken uit de hemel. We waren gekluisterd aan onze tent en hebben dan maar met z’n allen een paar Disney-films op de laptop gekeken. In de late namiddag zijn we naar Saalfelden gereden, daar is een grote speelgoedwinkel. Zo komen we toch even buiten. Ook nog wat koopjes gedaan en zijn dan ’s avonds naar onze tent gereden. We besloten om die avond te gaan eten in het Gasthaus, waar ik een goulashsoep heb gegeten en Edhel een spaghetti. Voor onze zoon hebben we een kinderschnitzel besteld met frietjes. Die hebben we met z’n allen gedeeld.

Dag 15

week2-stoomtrein-en-wildparkt_dag15-a

Vanochtend doen we het rustig aan, want het beloofd een drukke en late dag te worden vandaag. Het zijn namelijk de Sellerfesten in Zell am See. Deze starten wel al om 10:00, maar dat vonden we voor ons net iets te vroeg, want we hadden eerst nog wat was te doen. We hebben ’s middags een kop soep gegeten en ons toen verder klaargemaakt om te vertrekken naar de festiviteiten. De rit naar Zell am See was vandaag eentje van een 30 minuten ipv 10 omdat het drukker was dan anders. Het was even hectisch om het zoeken naar een parkeerplaats, want de meeste plaatsen waren blijkbaar al vol of onbereikbaar.

In het winkelcentrum zelf was er weinig te merken van de festiviteiten. Toen we aan de oevers van het meer kwamen werd het al snel duidelijk waar het allemaal te doen was. Eens we de entree betaalden konden we meegenieten van de plaatselijke folklore en degustaties. Voor de jetski show waren we te laat, maar om 16:00 stond er een vliegdemonstratie op het programma. Deze startte iets later dan op het programma vermeld stond, waardoor onze zoon vroeger naar het kinderdorp wilde.

Aiden wilde graag Hindl (kip) eten bij het avondeten. Aangezien deze op de festival zeer duur was, trokken we even terug de stad in. Na het eten zijn we het tweede deel van de activiteiten gaan bekijken en daar heb ik voor onze zoon een grote Olaf-knuffel van de Disney-film Frozen gewonnen bij de schietkraam.

Ik had op zich ook graag de lasershow over het water bekeken, maar Aidan werd heel moe. We hebben daarom besloten om Aiden en Edhel even bij de tent af te zetten en dat ik alleen even terug reed. Ik ging dus alleen terug voor de water- en lasershow en het vuurwerk om dan nadien terug naar de tent te rijden.

Dag 16

Zondag is wasdag. De weersvoorspellingen van deze dag beloofden zoveel goeds dat we besloten van de was vandaag te doen en rustig op de camping te blijven. Genietend van een biertje laten we de was drogen in de warme zon. In de late namiddag nog even langs het meer gegaan om te genieten van het zonnetje.

Interessante campings:

• Auteur: Esther
  • Esther houdt van reizen, of het nu gaat om een stedentrip of kampeervakantie. Er is maar één eis: er moeten genoeg musea en oude architectuur in de buurt zijn, om de nodige dosis cultuur op peil te houden. Het liefst gaat ze naar Frankrijk, Spanje of Italië.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *